PEACE TV URDU HD Started on PakSat-1R at 38.0E New TP Frequency 2021

PEACE TV URDU HD Started on PakSat-1R at 38.0E New TP Frequency 2021

PEACE TV URDU HD
On
PakSat-1R @38.0E
FREQ: 4064 V 3333
MPEG4/HD/FTA Started
Today Latest Update November 4/11/2021

Peace TV is an Emirati religious satellite television network. It is the largest religious satellite television network in the world.Headquartered at Dubai, the network was founded on January 21, 2006 by Zakir Naik.

The network has broadcast worldwide. The network is considered by Naik as an ‘edutainment’ channel.Peace TV was also available free-to-air on the LiveStation satellite television provider.

The network was banned from broadcasting in India, Bangladesh, Sri Lanka, United Kingdom (except Africa)on alleged terrorism. Despite the ban Peace TV crossed 200 million viewership. However, as of August 2019, Peace TV’s app was still available in the banned countries, including India, through a free app in the Google Play Store, which had been downloaded over 100,000 times.

History

Peace TV was founded on 21 January 2006. Zakir Naik’s debate on the ‘Concept of God’ was probably the first event to be broadcast on the network. The debate was covered live on Peace TV. It was launched on Arabsat on satellite BADR-3 in October 2006. In June 2009, Peace TV English became the first religious satellite channel to telecast in HD quality. In the same month, Peace TV Urdu was launched in Pakistan. In 2009, the channel received £1.25 million from the Islamic Research Foundation International. On 22 April 2011, Peace TV Bangla was launched for the Bengali-speaking viewers in Bangladesh. In October 2015, Peace TV Chinese was launched, with Islamic programs in China.The Peace TV Albanian was launched in Albania, which was the first Peace TV channel in Europe.

In 2011 the UK broadcasting regulator Ofcom investigated the channel for allegations of broadcasting extremist messages. Its programmes have labelled 9/11 terrorist attacks as an inside job.

In 2012, Ofcom ruled the channel broke broadcasting rules which states offensive comments should be justified by the context. It was ruled on the following statements which were broadcast on 8 March 2012 on the Dare to Ask programme:

One group of scholars, they say that if a Muslim, if he becomes a non-Muslim [inaudible] he should be put to death. There is another group of scholars who say that if a Muslim becomes a non-Muslim and propagates his new faith against Islam then he should be put to death.

I tend to agree more with the second group of scholars, who say that a Muslim, if he becomes a non-Muslim and propagates his new faith against Islam, that is the time this penalty is applied.

In response, Peace TV said they were just repeating the teachings of the Quran. The channel has been operating in India since 2006, but as of 2009 it failed to register with India’s Ministry of Information and Broadcasting, making it illegal. Hathway stopped broadcasting the channel. Zakir Naik denies owning the station, and claims it is run by a Dubai-based company.Peace TV was banned in India in 2012, because the government said it was broadcasting malicious anti-Indian content.Zakir Naik has denied any links to such claims and hopes that the ban would be lifted.

In Bangladesh, there has been a massive debate to stop airing this channel after the Dhaka terror attack. The channel has been banned by the Government of Bangladesh after a consultation with its internal security agencies on 10 July 2016.

After the Easter Sunday attacks in Sri Lanka in April 2019, which killed at least 250 people, the ensuing investigation on Islamic extremism forced the Sri Lankan cable TV operators to remove Peace TV.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*